Eviny nominert til «Årets Sponsor»
I Sponsor- og Eventforeningens årlige prisutdeling, er fornybarselskapet Eviny nominert i klassen «SPONS», nærmere bestemt i kategorien «Årets Sponsor».
Eviny ble sponsor for Tertnes etter at vi sist høst deltok i Sponsorbattle, en konkurranse arrangert av Eviny i samarbeid med Salgs- og Reklameforeningen. I Sponsorbattle skulle deltakerne pitche sin organisasjon som det beste sponsorobjektet for Eviny, og Tertnes ble plukket ut som vinneren. Etter mindre enn et halvt år inn i den opprinnelige ettårsavtalen, har partene allerede forlenget samarbeidet til en 3-årig avtale.
Nå er det altså Eviny som sammen med fire andre nominerte, konkurrerer om å bli «Årets Sponsor», og her er juryens begrunnelse for nominasjonen av Eviny:
Eviny – Spons som mediekanal
(Sammen med Apriil Reklame og Carat)
Sponsoren viser en god og tydelig målsetting for sin sponsorstrategi og en imponerende tilnærming til hvordan sponsormidlene benyttes. Eviny har en klar og tydelig strategisk plan, og selskapet knytter til seg fire kjente personer/merkevarer innen idrett og kultur, som i egne medier er ambassadører for bedriften. Eviny har hele tiden svært gjennomtenkte prosesser for hvilke objekter de velger. For Evniny ble «spons som mediekanal» en effekt som traff bedre enn målsetting, og de treffer «spot on» for valgene de har gjort.
Juryen synes dette er et forbilledlig eksempel på hvordan en sponsor, med strategisk nøye planlegging, kan nyttiggjøre sine sponsormidler og skape strålende resultater med god effekt.
En annen av våre samarbeidspartnere, OBOS, er nominert til samme pris, for OBOS – Opera og ballet til alle, sammen med Den norske Opera og Ballett. I tillegg er OBOS nominert, som samarbeidspartner, til «Årets event/messe», «Årets sponsorobjekt» og «Årets sponsorkampanje».
Vi i Tertnes gratulerer våre engasjerte samarbeidspartnere med nominasjonene og ønsker lykke til på prisutdelingen i Oslo 20. april!
Les mer om de øvrige kategoriene i prisutdelingen, samt oversikt over alle de nominerte her.